روش ساخت بهترین بویله برای ماهی کپور در سال 2023

روش ساخت بهترین بویله برای ماهی کپور
روش ساخت بهترین بویله برای ماهی کپور

آیا میتوان بهترین بویله را بصورت خانگی تهیه نمود؟

همواره ساخت بهترین بویله برای ماهی کپور به عنوان یک چالش بسیار بزرگ برای کارپیستها مطرح بوده است. قبل از پاسخ به این سوال باید در ابتدا ببینیم که بویله چیست و اصلا چرا در دنیای کپور گیری اینقدر مشهور شده. اما برای افرادی که صبر زیادی برای خواندن این مقاله تا انتها ندارند و تمایل دارند تا جواب قطعی و نهایی را همین اول کار بدانند باید بگوییم که بله شما میتوانید با ترفندهایی که کاملا بصورت راز هستند و مخفیانه در اختیار شما قرار داده میشوند بهترین بویله کپوری را تهیه نمایید . پس تا آخر با ما همراه باشید.

بویله چیست؟

بویله یا جوشانده به عنوان یک طعمه اصلی همواره در میان کپورگیران حرفه ای انتخاب اصلی به شمار می آید. بویله با توجه به اینکه طعمه سختی به حساب می آید باعث میشود که توسط ماهیان ریز و کوچک مورد تخریب قرار نگیرد و فرصت اینکه این بویله توسط ماهیان سایز بلعیده شود را چندین برابر میکند. پس بنابراین تا اینجا فهمیدیم که بویله با توجه به اینکه سخت هست به راحتی تخریب نمیشود . اما قضیه به همینجا ختم نمیشود . بویله علاوه بر اینکه باید سخت باشد ، جذابیت آن نیز باید بسیار بالا باشد تا مورد توجه ماهیان محتاط و سایز قرار بگیرد. ابتدا اجازه دهید تا بررسی کنیم که اصلا چند نوع بویله در دنیا وجود دارد ؟

انواع بویله

بویله ها انواع مختلفی دارند که میتوان در حالت کلی به دو دسته سینک ( کف خواب ) و پاپ آپ ( شناور ) تقسیم بندی کرد. همچنین بویله ها از نظر سایز ( قطر ) در انواع مختلفی تولید میشوند . ماند سایز 12 و 14 و 16 و 18 و ….

بویله ها از نظر شکل هم در طرحهای وفتر و کروی تولید میشوند. بویله ها از نظر سختی و نرمی هم به دو دسته بویله نرم ( ژلاتین ساز ) و بویله سخت تقسیم بندی میشوند.

همچنین بویله یا جوشانده از نظر طعم بسیار متنوع میباشد و برای مثال در طعمهای توت فرنگی ، ذرت ، تن و فلفل ( بسیار محبوب ) ، توتی فروتی ، خرچنگ و ….. تولید میشود.

راز ساخت بهترین بویله کپوری ( ماهیگیری ) چیست؟

برای ساخت بهترین بویله کپوری باید کاملا بصورت حرفه ای عمل کنید و هیچ چیز را از قلم نیندازید. تمامی مراحل ساخت بویله در منزل باید به دقت و مرحله به مرحله انجام گردد.

digianzo_saeed
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • جمشید 11 آوریل 2024 / 19:14

    سلام الان این طرز تهیه بویله توسال۲۰۲۳ بود؟ چقدرآموزنده🙄🙄

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *