راهنمای خرید بهترین چرخ ماهیگیری (2022)

بهترین چرخ ماهیگیری

در این راهنما شما بصورت کامل و دقیق  آموزش لازم جهت خرید بهترین چرخ ماهیگیری را یاد خواهید گرفت. شما یاد خواهید گرفت تا چگونه با توجه به ماهی که قصد صید آن را دارید بهترین چرخ را انتخاب کنید . یاد خواهید گرفت تا چگونه با توجه به مبلغی که قصد هزینه دارید ، بهترین و کارآمد ترین چرخ ماهیگیری را انتخاب نمایید.در این آموزش به این موضوع خواهیم پرداخت که آیا چرخ ماهیگیری تمام فلزی بهتر است یا چرخهای ماهیگیری با بدنه پلاستیک فشرده. همچنین با بهترین برندهای سازنده انواع چرخهای ماهیگیری که محصولاتشان در ایران موجود هستند آشنا خواهید شد . با ما همراه باشید تا شما را با نکات بسیار ریز و مهمی که در خرید انواع چرخهای ماهیگیری حائز اهمیت فراوانی میباشند و تا کنون به گوشتان نخورده آشنا کنیم .

بهترین چرخ ماهیگیری را چگونه انتخاب کنیم؟

ژاپنی ، چینی یا روسی؟ اسپینینگ یا انتظاری ؟ آب شوری یا آب شیرین؟ دایوا یا کایدا؟ از بین چرخهای چینی موجود در بازار که در دسترس هستند میتوان به : چرخ ماهیگیری ساپا ، چرخ ماهیگیری فایرفاکس ، چرخ ماهیگیری سایدون ، چرخ ماهیگیری میشل ، چرخ ماهیگیری یوموشی و چرخ ماهیگیری کاپیتان اشاره کرد. از انواع چرخهای ماهیگیری ژاپنی میتوان به : چرخ ماهیگیری شیمانو ، چرخ ماهیگیری دایو و چرخ ماهیگیری اوساکو اشاره کرد. چگونه بر اساس فاکتورهای مختلف در نهایت بهترین موتور ماهیگیری را انتخاب کنیم؟ در پاسخ به این سوال اجازه دهید تا با مثال های موجود در دنیای واقعی این کار را انجام دهیم . در طی 20 سال مشاوره تخصصی در حوزه لوازم و تجهیزات ماهیگیری و بر اساس آمار موجود به این نتیجه رسیدیم که هر یک از این فاکتورها میتوانند بر انتخاب نهایی ما در گزینش بهترین چرخ ماهیگیری تاثیر گذار باشند. قیمت و خرید چرخ ماهیگیری میتواند در بسیاری از مواقع بسیار پیچیده باشد اگر درک درستی از انواع چرخ ماهیگیری که در بازار موجود هستند نداشته باشید.

انتخاب چرخ ماهیگیری بر اساس برند

در این بخش به بررسی کیفیت ساخت و عملکرد انواع چرخهای ماهیگیری بر اساس برند و کشور سازنده خواهیم پرداخت و بدون هیچگونه طرفداری و تعصب شما را جهت انتخاب هر چه بهتر راهنمایی خواهیم کرد . پس تا پایان با ما همراه باشید .

برندهای بسیار زیادی در دنیا وجود دارند که مشغول ساخت و طراحی انواع چرخهای ماهیگیری میباشند . اما هر کدام از این برندها دارای سطح کیفیت ، کارایی ، قیمت و مقبولیت متفاوتی در بین ماهیگیران حرفه ای و آماتور  میباشند . در این میان تعدادی از برندها در بازار کشورمان ایران حضور پر رنگتری نسبت به بقیه دارند . از این برندها میتوان :

را نام برد . در ادامه به بررسی دقیقتر و موشکافانه تر هر یک از این برندها پرداخته و نکات ضعف و قدرت هر یک را برای شما آشکار خواهیم ساخت تا بتوانید بهترین چرخ ماهیگیری را انتخاب نمایید.

دایوا DAIWA

دایوا سالهاست که به عنوان تامین کننده اصلی چرخهای ماهیگیری چه در دنیا و چه در ایران خوش میدرخشد . کمپانی دایوا به کیفیت بالا در ساخت محصولات و تعهد به ساخت خوب مشهور است.

چرخهای ماهیگیری کمپانی دایوا  در حالت کلی به دسته های اسپینینگ ، بیت کستینگ ، اور هد و الکتریک نقسیم بندی میشوند.

محصولات کمپانی دایوا در بخش چرخهای ماهیگیری اسپینینگ به دو دسته (HD) یا HEAVY DUTY  یا سخت سنگین و (LT)  یا LIGHT AND TOUGH  یا سبک و سخت تقسیم میشوند . از لحاظ تنوع در چرخهای آب شیرین بسیار خوب عمل کرده است و دارای رنج قیمیتی نسبتا مناسبی میباشد .

معروفترین چرخ ماهیگیری کپوری دایوا کدام است؟

از معروفترین و بهترین محصولات دایوا در حوزه آب شیرین میتوان دایوا امبلم (DAIWA EMBLEM) را نام برد که پرچمدار چرخهای کپوری در ایران میباشد که در رنج قیمتی 6 میلیون تومان معامله میشود و در اکثر موارد کارپیستها به سختی میتوانند این چرخ ماهیگیری خوش ساخت و باکیفیت را تهیه کنند.

پرچمدار چرخهای ماهیگیری اسپینینگ آب شور دایوا کدامند ؟

کمپانی دایوا در حوزه چرخهای اسپینینگ آب شور سنگ تمام گذاشته و با اینکه قیمت چرخهای اسپینینیگ آب شوری این کمپانی کمی گرانتز از بقیه برندها میباشد و در کیفیت و عملکرد این محصولات کوچکترین ایرادی وارد نیست . اجازه بدهید تا شما را با یکی از گرانترین و با کیفیت ترین محصولات رده آب شوری آشنا کنیم . چرخ ماهیگیری اسپینینگ آب شوری مدل 20 SALTIGA SPIN REELS  در حوزه اسپینینگ آب شوری رقیبی را برای خود متصور نیست!  با دایوا سالتیگا یک ماهیگیر با جرات میتواند در مورد یک مبارزه تمام عیار نفس گیر میان ماهی و خودش صحبت کند. این چرخ بطور کامل در مقابل آب شور و املاح خورنده آن مقاوم گردیده. همچنین تکنولوژی مگاسیل (MEGA SEALED)  این چرخ باعث شده تا بلبرینگها و اجزای آنها بطور کامل آب بندی شوند. قیمت این چرخ ماهیگیری در حدود 1000 دلار میباشد که بهترین چرخ ماهیگیری در حوزه آب شور به حساب می آید.

بهترین و خوش قیمت ترین چرخهای ماهیگیری اسپینینگ آب شیرین دایوا کدامند ؟

 اما کمپانی دایوا در بخش چرخهای اسپینینگ آب شیرین نیز بسیار خوب و متنوع عمل کرده است و سری های متنوعی را به بازار ارائه کرده که میتوان از سری لگالیس LEGALIS ، کراس فایر CROSS   FIRE  و روروس REVROS  نام برد که در بازار ایران خرید و فروش میشوند  و جزو چرخهای سبک اسپینینگ به شمار می آیند.وقتی بحث قیمت به میان می آید بسیاری از انتخاب های ما در مورد چرخ ماهیگیری محدود میشود . اما اگر به دنبال یک چرخ اسپینینگ روان و خوش قیمت هستید میتوانید روی محصولات دایوا حساب باز کنید. چرخهای اسپینینگ سری لگالیس ، کراس فایر و روروس جزء باکیفیت ترین چرخهای ماهیگیری به حساب می آیند و در عین حال دارای قیمت مناسبی میباشند. در حال حاضر میتوانید این سری از چرخهای اسپینینگ را در رنج قیمتی 1 ونیم میلیون تومان الی 2 میلیون تومان در سایز های مختلف خریداری کنید.

کایدا (KAIDA)

شاید گفتن این جمله خیلی اغراق نباشد که چرخهای ماهیگیری کایدا در سالهای اخیر به طرز شگفت آوری سهم زیادی از بازار را نصب خود کرده اند . چرخهای ماهیگیری کایدا جزو چرخهای متوسط به بالا محسوب میشوند و نسبت به رقبای چینی خود سطح رضایت بسیار بالاتری را کسب کرده اند. کمپانی کایدا در طراحی محصولات خود همواره زیبایی را مد نظر قرار داده و همچنین در قطعات داخلی نیز سخاوت به خرج داده و کیفیت خود را در حد قابل قبولی نگه داشته است. بطور کلی کایدا در دو دسته اسپینینگ آب شیرین و انتظاری محصولات خود را به بازار ارائه نموده است .

بهترین چرخهای ماهیگیری اسپینینگ آب شیرین کایدا (KAIDA) کدامند ؟

در حوزه چرخهای ماهیگیری اسپینیگ آب شیرین کایدا بسیار هوشمندانه عمل کرده و با ارائه محصولات بسیار با کیفیت و خوش ساخت و زیبا  توانسته بازار را از دست رقیبان ژاپنی ، چینی و …. برباید . اما چه چیزی باعث شده تا چرخهای ماهیگیری اسپینینگ کایدا این همه در بین ماهیگیران حرفه ای خوش بدرخشد و همواره جزء بهترین چرخ ماهیگیری و انتخابهای اول ماهیگیران باشد ؟

 چرخهای ماهیگیری کایدا در حوزه اسپینینگ آب شیرین بسیار متنوع اند و ماهیگیران میتوانند طیف وسیعی از چرخها را با توجه به سلیقه و قیمتشان انتخاب نمایند . تمامی چرخهای تولیدی این کمپانی همه استاندارد های لازم را جهت بهترین عملکرد و کارایی دارا میباشند . اما از بین این همه چرخ ماهیگیری متنوع شرکت کایدا ، چند قلم وجود دارند که بسیار در بین ماهیگیراتن محبوب هستند . برای مثال چرخ ماهیگیری قزلی کایدا مدل MYQ03-2000  علاوه بر زیبایی خارق العاده یک چرخ ماهیگیری بسیار نرم و روان و سبک برای صید حرفه ای ماهی قزل آلا در سبک اسپینینگ میباشد. همچنین چرخ کایدا مدل MJF01-60  سایز 5000 یک چرخ دومنظوره هم برای سبک اسپینینگ و هم انتظاری میباشد که دارای عملکرد بسیار عالی و همچنین دارای چرخ دنده های بسیار روان میباشد . چرخهای ماهیگیری کایدا بسیار متنوع هستند و بر حسب نیاز میتوانید با مشاوره تخصصی بهترین چرخ ماهیگیری را انتخاب نمایید. شما میتوانید با شماره تلفن 24 ساعته مشاوره تخصصی لوازم ماهیگیری (شرکت آنزوپلاس) 0903014722 تماس حاصل نمائید و به صورت رایگان تخصصی ترین مشاوره را جهت انتخاب بهترین لوازم و تجهیزات ماهیگیری دریافت نمائید . ما بی صبرانه منتظر شماییم تا قدمی کوچک در اعتلای ورزش ماهیگیری کشور عزیزمان ایران برداریم و خدمتگذار شما مهیگیران ورزشی کشورمان باشیم.

بهترین چرخ ماهیگیری کپوری کمپانی کایدا (KAIDA) کدام است ؟

در انتخاب بهترین چرخ ماهیگیری کپوری همواره باید به تعدادی از نکات ریز توجه کرد که باعث افزایش راندمان صید میشوند . یکی از این نکات مهم توجه به سایز و شکل اسپول میباشد که تاثیر بسیار زیادی در افزایش راندمان صید دارد. در ادامه چندین نکته مهم را در انتخاب یک چرخ ماهیگیری کپوری تخصصی برای شما توضیح خواهیم داد . این نکات مهم را همیشه به یاد داشته باشید.

  • اسپول لانگ کاست (Long Cast)
  • قطر اسپول
  • درگ (Drag)
  • Slow Cross Wrap
  • Bait Runner

اسپول لانگ کاست (Long Cast)

این ویژگی در چرخهای ماهیگیری کپوری یکی از نکات مهم و تاثیر گذار میباشد . اما اجازه دهید تا علت اینکه باید چرخ اسپول بلند یا لانگ کاست بخریم چیست؟ زمانی که طول اسپول یا قر قره ماهیگیری چرخ کپوری بلند و دراز باشد باعث میشود تا شما نخ ماهیگیری را در فاصله های دور از هم و با اصطکاک کمتر جمع کنید و این امر باعث میشود تا در هنگام پرتاب با اصطکاک کمتری در نخ مواجه شوید و در نتیجه برتابهای بسیار بلندی خواهید داشت.

قطر اسپول (قرقره)

قطر اسپول در چرخهای کپوری میتواند باعث افزایش سرعت نخ گیری شود و همچنین در هنگام پرتاب باعث میشود تا شما در زمان مشخصی بتوانید نخ زیادی را پرتاب نمایید . سایز استاندار قطر اسپول در چرخهای کپوری 45 میلی متر میباشد.

درگ (Drag)

در ابتدا بگذارید مفهوم درگ را کامل درک کنیم و سپس به سراغ بحث های بعدی برویم. سیستم درگ در چرخهای ماهیگیری برای جلوگیری از پاره شدن نخ در اثر کشش بیش از ماهی های بزرگ میباشد . در واقع درگ قطعاتی هستند که درون چرخ ماهیگیری تعبیه شده اند تا با ایجاد اصطکاک در چرخ دنده ها باعث کنترل کشش وارد شده به نخ گردند . بنابراین شما با تنظیم کلاچ چرخ ماهیگیری میتواند به راحتی کنترل کاملی روی سیستم ماهیگیری خود داشته باشید. اما نکته ریز و مهمی که وجود دارد حساسیت کلاچ ماهیگیری میباشد که شما با اعمال کمترین تغییرات در کلاچ و درگ چرخ بتوانید بیشترین نتیجه قابل حس را دریافت کنید. این موضوع در اکثر چرخهای استاندارد دنیا رعایت شده است ولی در چرخهای ماهیگیری چینی به این موضوع کمتر توجه شده است. در حالت کلی درگ (DRAG)  در چرخ ماهیگیری برای ماهیگیران حرفه ای بسیار حائز اهمیت میباشد .

Slow Cross Wrap  نخ ریسی آهسته و دقیق

نخ ریسی آهسته و دقیق یکی از تکنولوژی های بسیار پیشرفته و کار آمد میباشد که تاثیر مستقیمی در پرتابهای بلند خواهد داشت . اجازه دهید عمیق تر به این موضوع بپردازیم . هنگامی که شما میخواهد نخ ماهیگیری اصلی را در اسپول خود جمع آوری کنید اگر بطور ساده اینکار را انجام دهید متوجه خواهید شد که نخ بصورت کاملا غیر منظم و روی هم جمع خواهد شد و حتی در بسیاری از موارد احتمال در هم پیچیده شدن نخ وجود خواهد داشت. حال بیایید این کار را با یک سیستم ساده تر انجام دهیم . مثلا در چرخهای ماهیگیری معمولی . فرض کنید با یک چرخ معمولی مشغول جمع کردن نخ ماهیگیری بر روی اسپول یا قرقره هستید . چه اتفاقی می افتد؟ اگر صرفا بر روی فرض و احتمال بخواهیم فکر کنیم باید انتظار داشته باشیم تا نخ بصورت کاملا دقیق و ومرتب روی اسپول جمع شود. در صورتی که اصلا چنین چیزی در واقعیت وجود ندارد. اگر بخواهیم دقیق تر و موشکافانه تر به موضع نگاه کنیم باید تمامی عواملی که باعث میشوند تا نخ ماهیگیری اصلی بطور منظم و دقیق روی اسپول یا قرقره جمع نشود را مد نظر قرار دهیم.  این عوامل عبارتند از : 1- میزان اصطکاک نخ 2- مموری یا حافظه نخ  3- جنس نخ

بیت رانر (Bait Runner)

سیستم بیت رانر یکی از تکنولوژی های نوظهور در عرصه تولید چرخهای ماهیگیری میباشد.  با این سیستم شما کلاچ چرخ را غیر فعال میکنید . در نتیجه هنگامی که دهان ماهی با قلاب شما درگیر میشود و در حال کشیدن آن است ، باعث میشود نخ آزادانه حرکت کرده و در نتیجه بازر به صدا در آید . البته بیشتر ماهیگیریان حرفه ای این تکنولوژی را کار امد نمیدانند و تمایل دارند تا خود به صورت دستی کلاچ چرخ ماهیگیری را تنظیم کنند. همچنین یکی از ایراداتی که به این سیستم وارد است این است که باعث افزایش وزن چرخ ماهیگیری میشود.

دوستان و همراهان گرامی چنانچه نظری در مورد این مقاله تخصص دارید خوشحال میشویم تا با ما در میان بگذارید . همچنین این مقاله ادامه دار خواد بود و تلاش خواهیم کرد تا در انتخاب بهترین چرخ ماهیگیری با شما و در کنار شما باشیم.

digianzo_saeed
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *