قلابهای HEX-GAPE زیر ذره بین بررسی

قلابهای HEX-GAPE

همه ما قلابهای عمومی مانند قلابهای واید گپ (wide-gape) ، قلابهای کروشانک (curve-shank) و قلابهای مخصوص ریسه های چُد (chod) را میشناسیم و قطعا آنها را در جعبه قلاب خود نیز نگهداری و استفاده میکنیم. اما در مورد طرحهایی از قلاب (قلابهای HEX-GAPE) که کمی سنت شکنانه تر رفتار کرده اند شاید کمتر شنیده و یا دیده باشیم. سوژه امروز بررسی ما قلابهای HEX-GAPE یا شش ضلعی میباشند :

شاید در همین اول کار ماهیگیریان حرفه ای با یک موضع گیری کیفیت و راندمان این نوع از قلابها را رد نمایند و بر استفاده از قلابهای عمومی که بیستر رایج هستند پافشاری نمایند . اما بهتر است تا آخر همراه ما باشید تا به بررسی دقیق و موشکافانه این قلابهای سنت شکن بپردازیم.

در همین ابتدای کار باید بگویم که از آنجا که این نوع از قلابها جزو قلابهای نو ظهور در عرصه ماهیگیری میباشند و با توجه به اینکه در کشور ما نیز تقریبا وجود ندارند و کسانی هم که دارند از کشورهای خارجی و اروپایی تهیه نموده اند پس از همین الان فکر خریدن این قلابها را از داخل کشور از ذهن خود بیرون کنید.

—–تنها تعداد محدودی تولید کننده قلابهای HEX-GAPE در دنیا وجود دارد—–

تعداد تولید کننده های این مصول در دنیا بسیار کم است و تنها دو کمپانی در تعداد کم به تولید این نوع قلابها میپردازند . کمپانی بی ام جی تکل و کمپانی هوبو آرمور .

قلابهای هگز – گپ دارای نوک منقاری فوق العاده تیزی میباشند. این قلابها فوقالعاده قوی هستند ولی در عین حال به طرز باور نکردنی سبک میباشند که همین امر باعث میشود تا برای استفاده توام با فوم های شناوری بسیار ایده آل باشند. این قلابها در انواع ریسه های مدرن امروزی مانند ریسه رونی (RONNIE) تست شده اند و نتیجه بسیار عالی میباشد. با توجه به طراحی بسیار تهاجمی این قلابها که همان طراحی هگزس یا 6 ضلعی میباشد ، باعث شده که با استفاده از این نوع قلابها بتوان همزمان از دو مزیت درگیر شوندگی سریع و استحکام برخوردار شد که همین امر باعث میشود تا رهایی از چنگ این قلابها غیر ممکن شود.

با توجه به روکش تفلون به کار گرفته شده در این نوع قلابها باعث شده تا از دید ماهی کپور نیز مخفی بمانند و باعث افزایش راندمان صید گردند.

شما میتوانید انواع قلابهای حرفه ای را از فروشگاه آنزوپلاس تهیه نمایید. اینجا کلیک کنید.

digianzo_saeed
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *